Pomiar lepkości olejów
   
  • jelenia gora poznan
  • potrzebuje rysunek mrowki
  • golden retriever pup
  • craig ferguson
  • czd;rechabilitacja;neurologiczna
  • ""terenowa administracja rzdowa""
  • noclegi Besenova.sk
  • hey mickey mp3
  • vacanze santorini
  • Ja dla Ciebie sięgam dna...
    Pomiar Predkosci polaczenia internetowego
    powierzchnia uzytkowa lokalu pomiar
    pomiar natężenia hałasu
    pomiar pretkosci neostrady
      Ja dla Ciebie sięgam dna...

    Temat: Cisnienie oleju???
    Żeby sprawdzić ciśnienie trzeba w miejsce korka ( na klucz 17)znajdującego się poniżej pokrywki impulsatorów wkręcic manometr. Cisnienie powinno byc w granicach 2-5 barów przy temperaturze oleju 60*C i lepkości oleju 10W40. Pomiar wykonuje sie przy 3000 obr/min. Przyczyna niskiego cisnienia moze byc poza zużyciem silnika- rozwodniony benzyna olej , zbyt niska jego lepkosć , wysoka temperatura oleju. Dla tego warto lać olej 10W50,15W50, 10W60 do silników chłodzonych powietrzem.
    Źródło: forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1159



    Temat: Pierścienie tłokowe
    dzięki swej dużej lepkości spowoduje w czasie proby pomiaru kompresji wzrost ciśnienia. Jeśli faktycznie pierścienie tłokowe by puszczały, to silnik żarłby olej w znacznych ilościach, bo poza pierścieniami uszczelniającymi sa jeszcze...
    Źródło: forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1021


    Temat: Spalanie oleju
    jednym pisze ze 15w40 to mineral w drugim ze pólsyntetyk i juz zglupilaem a 20w50? To są tylko przykładowe wskaźniki lepkości oleju w niskich i w sysokich temperaturach. Przed "W" w niskich za "W" w wysokich. Im niższa liczba przed "W" tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Im wyższa liczba po "W" tym olej jest stabilniejszy w wysokich temperaturach. W naszym klimacie odpowiedni olej to 10W40 ale teoretycznie im wyższa duga liczba np. 50/60 tym lepiej. Suzuki zaleca 10W40 i można taki śmiało zalać. Wskaźniki lepkości przed i po "W" nie określają czy jest to olej mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny. 20W50 może być zarówno mineralny jak i np. półsyntetyczny. 10W40 może być syntetykiem jak i semisyntetykiem. Najlepiej w twoim przypadku będzie jak zalejesz półsyntetykiem ( firma obojętna) 10W40. Semi zapewnei nieco lepszą ochronę silnika niż mineral. Syntetyka nie am co zalewać gdyż moto pije olej więc dolewki będa kosztowne a inna sprawa,że ten silnik nie ma wysokich wymagań co do zastosowanego oleju. Do zdrowego silnika można go jednak śmiało zalać. Co do twojego silnika - kopcenia. Zrób pomiar ciśnienia na cylindrach. Jeśli wyjdzie OK na sucho i na oleju to zajmij się uszczelniaczami zaworów. Jeśli pomiar wyjdzie źle ( próba z olejem) to masz zapewne wyjechane pierścienie i gładzie cylindrów.
    Źródło: forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=6


    Temat: Problem z ciśnieniem oleju po wywrotce.
    Na ciepłym silniku - Temperatura oleju 60 stp. C, ciśnienie powinno byc w zakresie od 2 do 5 bar przy 3000 obr/min. Jeśli jest za niskie warto spróbowac zrobic pomiar z nowym olejem o wiekszej lepkości 15W50. Stary olej moze byc juz rozrzedzony paliwem. Rozgrzewanie silnika do pomiaru: latem 10min przy 2000 obr/min zima 20min przy 2000 obr/min
    Źródło: forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1381


    Temat: [XJ'88]Silnik powoli się kończy
    Coś w tym jest że prawie każdy mechanik odradza przechodzenie z minerała na rzadszy olej. chwila.... co znaczy "rzadszy olej" ? czy minerał 15/40 jest bardziej gęsty (ma inną lepkość kinematyczną) niż syntetyk 5/40 ........ kiedy pomiar zrobimy w temperaturze 100 stopni C ?
    Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=43460


    Temat: ZJ - kompleksowea porada!
    ... każdy olej o odpowiednich parametrach smarnych i lepkości. Podobnie z płynem chłodniczym, olejem w mosty, itd... Jeep to tylko (albo aż?) samochód. Nie prom kosmiczny, nie urządzenie pomiarowe, sprzęt laboratoryjny, itp....
    Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23405


    Temat: MOBIL vs MOTUL
    A w ktorym miejscu jest ten pomiar temp. oleju ? Zasieje male ziarno niepewnosci To, ze olej jest chlodniejszy moze swiadczyc o dwoch rzeczach: 1) Silnik ma mniejsze opory i wydziela mniej ciepla 2) Silnik ma takie same opory, ale olej nie jest w stanie odebrac calego ciepla - to mozna powiazc z "szybciej sie nagrzewa". Widzę, że towrzysze mieli mierne oceny z fizyki w szkołach Ciecz może mieć (i ma) dwa parametry - przewodniość cieplną i pojemność cieplną. Więc to, że olej szybciej nagrzewa się może wynikać z zmniejszej pojemności cieplnej (analogicznie jak stal i aluminium). Czyli na nagrzanie 4 kg oleju o "delta"T trzeba dostarczyć mniej energii. Teoretycznie taki olej odbiera też mniej ciepła od gorących powierzchni (denka tłoka, głowica, węzły cierne). Ale tylko teoretycznie bo może odbierać równie dużo energii i bardzo szybko ją przekazywać do chłodnicy oleju i ścianek miski olejowej. Taki olej ma wówczas lepszą przewodniość cieplną i mimo mniejszej pojemności cieplnej większą szybkość wymiany cieplnej. Wszystkie te pierd... o średniej temperaturze oleju nie daja więc dużo jeśli nie podamy np temperatury w materiale gowicy lub np na panewce głównej wału. Jedynie wiem, że mając temp rzędu 90C Motul ma wiekszą lepkość kinematyczną jak Mobil, co zapewnia większą odpornośc na tarcie półpłynne i naciski jednostkowe. Tak czy inaczej leje do VP Motula...
    Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=10792


    Temat: [All] Regeneracja maglownicy i problemy ze wspomaganiem
    ograniczniki kąta skrętu kół. Po ich wymianie nadeszły również i mrozy, a zużycie oleju do wspomagania jakby ustało Mróz - lepkość oleju rośnie i może mniej wycieka. Pompa ma taki zaworek który zabezpiecza przed podaniem zbyt wysokiego ciśnienia na magiel przy max. skręcie - czy jest sprawny to bym sprawdził. Orgraniczniki skrętu mogły pomóc ... Do warsztau na pomiar ciśnienia generowanego przez...
    Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=23100


    Temat: Pomocy- mrugająca kontrolka oleju
    Mam problem z kontrolką oleju. Jestem drugim właścicielem tego auta od jakiegoś miesiąca. Parę dni po kupnie zauważyłem, przez zupełny przypadek, że kontrolka oleju na zimny silniku świeci się ... za ... do zimnego silnika. Wserwisie ale nie ASO jako przyczynę podali za rzadki olej, a olej jest wlany taki jaki poleca producent czyli ELF 5W 40 syntetyk. Dodam, że sprawdzili ciśnienie i powiedzieli, że jest OK i żeby się nie przejmować. A jak mam się nie przejmować jak ona się świeci. Help bo nie chcę zajechac silnika. Ta diagtnoza z zarzadkim olejem powaliła mnie z krzesła. W tej chwil klawiatura i ja leżymy na podłodze. Klasa lepkości oleju jest podana jak byk. W takim razie skoro olej jest rzadki, to w jaki sposób dokonano w SERVICE prawidłowego pomiaru Zacznij (jak pisał mój przedmówca ) od czujników. Pozdrawiam facetów z SERVICE na rzadko
    Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1572


    Temat: Dwa pytania rezerwa i oilservice
    No coz, ja wlasnie dzis zmienilem olej. Po raz kolejny na pelny syntetyk. Weszlo 5l. Agip 0w-50. Klasa lepkosci taka jak zaleca producent. Zmienilem na pomaranczowej kratce oilservice. Hary miales za male gumy. Powinny byc 185/65/15 Na takich jak podales blad pomiaru to +3% czyli przy 200 juz miales 206 na zegarze http://www.miata.net/garage/tirecalc.html 213+3%=219,39 207+3%=213,21 zagadka rozwiazana
    Źródło: bmwklubkielce.pl/viewtopic.php?t=873


    Temat: [Lanos] Ile może wziąć oleju
    Z pomiaru ciśnienia sprężania możesz najwyżej określić stan pierścieni kompresyjnych i ew. szczelność gniazd zaworowych przy próbie olejowej, ale jeśli silnik nie wykazuje spadku mocy to sprężanie ma raczej odpowiednie, tym bardziej przy tak niskim przebiegu - te silniki bez problemu robią ponad 300k km. Ubytek oleju w znacznym stopniu zależy od stylu jazdy, ja bym nie szukał dziury w całym, tym bardziej że jak opisałeś, nic poza tym sie nie dzieje. Jak bardzo chcesz coś robić to przy okazji wymiany paska rozrządu możesz wymienić wspomniane uszczelniacze zaworowe. Co do oleju to z 10W40 ludzie chwalą sobie Motul 6100 Synergie+, pewnie ze względu na dość wysoką lepkości w swojej klasie i małą odparowalność co może przekładać się na zmniejszenie jego ubytków ale generalnie każdy...
    Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=20482


    Temat: Olej silnikowy dla hemi syntetyk , polsyntetyk czy mineralny
    WIECEJ i dlatego ma wyzszy Index lepkosci/VI. Taki argument to ja moge zrobic jak bede mieszkal w Arizonie i bede potrzebowal olej ktory ma mniejsza szanse ze wyparuje bo ma lepsze...
    Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17678


    Temat: MOBIL vs MOTUL
    po autobanach dłuższe trasy i wcześniej zdawało mu się zawołać o olej 1 raz na 15kkm pomarańczową lapmką - teraz nic. W twoim przypadku na "branie " oleju ma wpływ przede wszystkim okres docierania/układania motorowni a napewno w mniejszym stopniu rodzaj oliwy. Po ~ 30 kkm , spalanie oleju zdecydowanie maleje.Wzrasta z reguły po ~ 100 kkm , a wine za to ponosi w większości przypadków coraz gorsza separacja oleju z odmy. Separator oleju , juz fabrycznie jest nieszczęśliwe skonstruowany, a jego wydajność wraz z przebiegiem znacznie maleje.Po tym przebiegu udział w zużyciu oliwy bierze również turbina. Najlepszym sposobem na sprawdzenie ile faktycznie oleju jest spalane przez silnik, jest wrzucenie odmy do butelki i po przebiegu ~ 15-20 kkm porównanie ubytku oleju z bagnetu z olejem znajdujacym się w butelce z odmy.Nie jest to super-hiper dokładny pomiar , ale daje mozliwość sprawdzenia ile faktycznie motorownia łyka oliwy a ile wyrzuca przez odmę (zakładając ze turbavka jest oki). W swoich naukowych rozważaniach nie brałem pod uwagę przenikania do oleju paliwa, ponieważ sądzę też jest to marginalny problem w silnikach diesla. Moim skromnym zdaniem rodzaj oliwy ( o zbliżonej klasie lepkości) nie ma wpływu na jej zużycie przez silnik, no chyba ze zalejemy motorownię olejem 20W40.... Sam użytkuję Motula specyfic 505.01, 100% synthetic , a wcześniej Mobil Synth S...
    Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=10792


    Temat: BMW 320d po wizycie... (wykres)
    wyboru, nie wprowadziła nic nowego do samego mechanizmu przeniesienia mocy. Inaczej ma się sytuacja już w osławionych DSG. Napewno można dokonać i to udanych pomiarów w celu ustalenia poziomu poprawy po modyfikacji. Jednak w żadne sposób nie da się dokładnie określić parametrów wyjściowych samego silnika, po dokonaniu pomiarów na kołach. Zbyt wiele zależy od stanu samej skrzyni, lepkości i temperatury oleju etc... Pewnie da się owe wartości ustawić jako zmienne, ale czasochłonność takiego pomiaru wyklucza jego sens. Chyba że kogoś ponosi ambicja. Napewno ma taki pomiar sens w celu pomiaru mocy i momentu...
    Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3955


    Temat: Jesienny przegląd wiatrówki
    smaruję olejem ... mniejsza o nazwę i klasę lepkości ... kilka kropli i spełnia swoje zadanie. Tak więc dzisiaj mogę powiedzieć: miałem mały dzień techniki ... :lol: nara ps te 4000...
    Źródło: 212.122.221.133/viewtopic.php?t=1762


    Temat: Jak często zmieniać i inne...
    O okresowej wymianie oleju silnikowego wiedzą wszyscy kierowcy, zaś o konieczności okresowej wymiany płynu hamulcowego pamiętają tylko niektórzy. Wszyscy obserwujemy, że bezustannie wzrasta moc produkowanych silników, wzrasta również masa pojazdów. Powinny ... hamulcowego aż o 15 %. Do tego trzeba dodać, że obecności wody w płynie nie da się wykryć gołym okiem. Popularne testery płynu hamulcowego umożliwiają dokonanie pomiaru punktu wrzenia płynu bezpośrednio ... hamulcowego należy nie tylko punkt wrzenia. Bardzo ważne są również lepkość w temperaturach -40st.C i 100st.C, właściwości smarne, antykorozyjne, stabilność chemiczna i odporność na parowanie. Nawet niewielkie ilości oleju mineralnego (tłuste...
    Źródło: hamulce.fora.pl/a/a,4.html


    Temat: Problem z układem hamulcowym
    Kowal, O okresowej wymianie oleju silnikowego wiedzą wszyscy kierowcy, zaś o konieczności okresowej wymiany płynu hamulcowego pamiętają tylko niektórzy. Wszyscy obserwujemy, że bezustannie wzrasta moc produkowanych silników, wzrasta również masa pojazdów. ... płynu hamulcowego aż o 15 %. Do tego trzeba dodać, że obecności wody w płynie nie da się wykryć gołym okiem. Popularne testery płynu hamulcowego umożliwiają dokonanie pomiaru punktu wrzenia płynu ... płynu hamulcowego należy nie tylko punkt wrzenia. Bardzo ważne są również lepkość w temperaturach -40ºC i 100ºC, właściwości smarne, antykorozyjne, stabilność chemiczna i odporność na parowanie. Nawet niewielkie ilości oleju mineralnego...
    Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=2899


    Temat: Sprowadzenie samochodu z Niemiec
    co do tego czy mozna stosowac olej opałowy. Mam nadzieję że komuś uda się przebrnąć przez moje wypociny . ?ródłem ich są tabele, normy, raporty z pomiarów parametrów oraz w największym ... - mam nadzieję - rozwieją wątpliwości co do różnic miedzy olejem napędowym (ON) a olejem opałowym (OO) oczywiście tak zwanym lekkim bo tylko ten możemy sensownie porównać. W praktyce OO i ... PN-EN 590:2005 (U) "Paliwa do pojazdów samochodowych. Oleje napędowe. Wymagania i metody badań". Dla OO jest PN-EN 14213:2005 (U) "Oleje opałowe (...) Wymagania i metody badań" . Dodatkowo istnieje kilkaset innych norm określających metody i warunki pomiaru parametrów, niektóre z nich są wspólne dla ON i OO (np. PN-EN 116:2001 "Oleje napędowe i oleje opałowe lekkie. Oznaczanie temperatury zablokowania zimnego filtru"). Zasadniczo podstawowych (normatywnych) parametrów pomiaru ON jest 16 a dla OO 11. I tu powoli dochodzimy do sedna sprawy: podstawowym i nadrzędnym parametrem dla ON jest liczba cetanowa, indeks cetanowy i gęstość ... ON i je porównać, to okazuje się że liczbę cetanową dla ON określoną w normie na minimum 51, olej opałowy ma tą samą lub większą. Wartość opałowa OO to nie mniej ... max 200 mg/kg; Lepkość kinematyczna dla ON: min. 2,0, max 4,5 mm2/s w temp 40st. C; dla OO: max 6,0 w temp. 20 st. C; Skład frakcyjny: - do 250 st. ... gęstości, narażone są na wyższe ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym od tych które przewiduje producent. Wnioski pozostawiam. Jeśli chodzi o układy starszej generacji tzw. niskociśnieniowe to różnicę robi jedynie parametr lepkości. ... żadne jak gdybyśmy podjechali pod dystrybutor ON a tam zalejemy do baku odbarwiany kwasem siarkowym OO z neutralizatorami wapiennymi. Cały wywód dotyczy jedynie lekkich olejów opałowych sprzedawanych w kraju. Inną bajką są ciężkie oleje opałowe bądź te pochodzące zza wschodniej granicy (ciężkie lub z gigantyczną zawartością siarki). uff, doczytał ktoś do końca? i nie umarł z nudów? wg mnie diesel jest lepszy...
    Źródło: xforum.pl/index.php?showtopic=1056



     
      Index
    Poolak
    PoV 6800GX
     
     
    I koń nad siłę nie pociągnie. Pauli
    Gdyby na wielkim świecie zabrakło uśmiechu dziecka, byłoby ciemno i mroczno, ciemniej i mroczniej niż podczas nocy bezgwiezdnej i bezksiężycowej - mimo wszystkich słońc, gwiazd i sztucznych reflektorów. Ten jeden mały uśmiech rozwidnia życie. Julian Ejsmond (1892-1930)
    Zdradzony mąż wszędzie widzi zdradzonych mężów. Marcel Proust
    Dies a quo non computatur in termino - początku terminu nie wlicza się do terminu.
    Id est (skrót: i. e). - to jest (to znaczy); w tym przypadku